Dovoľte mi rozplakať sa.

15. ledna 2015 v 18:20 | Laleh Maro |  Názory
Uvedomujem si, že tento článok asi bude veľmi rázny a rozporuplný s názormi iných ľudí, ale aj napriek tomu som sa rozhodla napísať ho. Nejde o nič iné ako vyjadriť svoj názor a trochu sa rozčúliť nad tým, ako sa veci majú. Nechcem tu viesť nijaké debaty na danú tému...uvítam komentáre rada si prečítam vaše názory a komentáre, ale určite na ne nebudem reagovať, myslím, že by to bolo zbytočné.
Toľko by na začiatok asi stačilo. Dosť budem vychádzať z piesne Same love, z referenda a názorov cirkvi a mojich spolužiakov. Ako sa už zrejme dalo pochopiť, reč bude o komosexualite a boju proti homosexuálnym manželstvám a adopcií detí.

Žijeme v dobe, kde si človek môže dovoliť všetko. Vezmite si napríklad oblečenie...prekvapilo by vás, keby ste videli ako horúci trend tejto jari nosiť na hlave sáčok od rožkov? Zrejme nie, lebo na podobné srandy sme už zvyknutí. Všetko je v poriadku, môžte mať vierovyznanie aké chcete, dokonca môžte mať myšlienky absolútne antikomunistické a proti tejto dobe, ale nič sa nedeje. Žid si môže vziať budhistku, masový vrah učiteľku náboženstva. Nikto sa nepohoršuje. Problém však nastáva, ak sa jedná o pohlavia. Dlho sa bojuje s utláčaním pohlaví, rás, náboženstiev, veku, kadečoho, len pri tej prvej možnosti sa veľa ľudí nevie prekonať. Malé pokroky sa robia, ženy môžu byť prezidentky a môžu doma vymeniť žiarovku či opraviť záchod, muži môžu ostávať na materskej a prať. To sa môže. Avšak veľkým problémom je, keď žena nie je stále tradičná a staromódna v tom, že nemiluje muža, ale ženu.
Podľa mňa je úplne prirodzené, že sa rovnaké pohlava milujú. Je to vec, ktorá sa nedá ovplyvniť, nedá sa s tým nič robiť, človek taký proste je. Nie je to určené ničím, nie je to dedičnosťou, ani psychickou poruchou, človek je jednoducho taký. Môže byť optimista, samotár alebo homosexuál.



Ľudia sú jednoducho homofóbni. Keď sa už prekusol predsudok z toho, že môžte homosexuálne páry vidieť chodiť po meste, nastal strach. Okamžite sa začalo uvažovať o tradičnej rodine, o tradičných manželstvách. Povedzte mi ako vás ako jedinca ovplyvňuje to, že si muž vezme muža. Do akej miery to mení váš život? A teraz sa zamyslime, prečo im to nechceme dovoliť.
V druhom rade sa poďme porozprávať ešte o adopcií detí. Vždy, keď si zastanem homosexuálov, nech si detí adoptujú koľko chcú, okamžite ma všetci napadajú s argumentom "Čo môže vyrásť z dieťaťa, ktoré vychovávajú dvaja muži? Je prirodzene neuvedomelo vedené k tomu, aby bol z neho homoseuxuál! Je to jeho prvý a najväčší príklad, vzory správania a výchova od homoseuálov." Preboha...ak je toto váš argument tiež, prosím...teraz rozbúrajte obmedzenosť, v ktorej žijete a zamyslite sa. Koľko homosexuálov, ktorých poznáte majú rodičov homosexuálov? Toto nie je záležitosť výchovy. Máte pocit, že by gay svojmu adoptovanému dieťaťu bude vysvetlovať, že jediná správna cesta ako žiť svoj život je, že bude tiež homosexuálom? Ale no, prosím vás! Dieťa je človekom, rozmýšlajúcou najinteligentnejšou formou života, nie stroj, ktorý sugestívne príjme všetko, čo sa mu povie. A verte mi, že podmienky adopcie majú dosť vysoké nároky na to, aby nedali dieťa do zlých rúk. Ľudia, ktorí si dieťa chcú adoptovať to pravdepodobne preto, aby mali ucelenú rodinu, lebo túžia mať dieťa, ktoré budú ľúbiť a vychovávať ho. Čo to o adopcií nám hovorili aj v škole. Niekedy je aj pre pár muž-žena problém adopcie, lebo nespĺňajú podmienky. Ak to dokáže homosexuálny pár, verte mi, že majú dostatočne kompetentné schopnosti vychovávať dieťa.

A tradičná rodina? Porovnájme, prosím, všetko. V dnešnej dobe nie je vôbec tajomstvom, že domáce násilie je rozšírené o väčšej miere, že sa v rodinách znásilňujú deti, rodičia môžu byť alkoholici, gambleri. Koľko krát ste videli toto medzi dvomi gaymi? Naozaj je lepšie, keď je tradičná rodina, kde je domáce násilie ako homosexuálni rodičia?
Samozrejme, že s domáce násilie nevyskytuje vždy, rovnako ako sa nevyskytuje vždy to, že deti homosexuálnych rodičov sú rovnako homosexuálmi.

Oukej, poďme sa na to pozrieť z druhej strany. Skúste si predstaviť, že si žijete svoj život, v ktorom máte pocit, že je všetko v poriadku. Zamilujete sa, nájdete si vašu polovičku a vtedy to príde. Nie!! Cirkev vás označí ako chorých, pretože homosexualita je podľa nich chorobou. Ok, ste chorí, neviete prečo ani ako ste to chytili, je to neliečiteľné, ale dá sa s tým žiť. Keď si chcete vziať toho, na kom vám najviac záleží, koho milujete a spravili by ste pre neho prvé-posledné, aj život obetovali...nie! Nemôžte! Lebo štát a zákon nedovoľuje. Neviete čo im vadí na tom, že niekoho ľúbite, že to chcete spečatiť oficiálne, keď nie v kostole, aspoň na úrade, neviete síce, prečo ste sociálnou hrozbou spoločnosti, keď niekoho ľúbite, ale dobre. Tak sa teda nevezmete. Nebude to oficiálne, budete žiť spolu an základe akéhosi sľubu, ktorý st si dali vy v súkromí. Keď chcete naplniť svoj život, podať ďalej skúsenosti, dať svoju lásku na inú úroveň a postarať sa o niekoho, kto to sám nedokáže, teda o dieťatko...NIE! Nemôžte, pretože vy ho zle vychováte, pretože podľa nich ho áte v pláne viesť k zvráteným a homosexuálnym myšlienkam.
Viete si to predstaviť? Mne je do PLAČU aj za nich. Keby si ja nemôžem v budúcnosti založiť rodinu a mať deti, keby toto už teraz viem, zoberiem sa a zabijem. No naozaj. Mať rodinu je mojim najväčším snom a keby už vopred viem, že nie ej šanca, aby som si ho splnila len kvôli tomu, že som iná a nie som podľa ich predstáv, tak nemám dôvod žiť.

Spoločnosť bude večne vyhlasovať, že chce slobodu, rovnosť, rovnoprávnosť, práva pre všetkých, spravodlivý súd a zabviť a predsudkov. Ak sa budeme správať takto, tak si nikdy nebudeme rovní. A žiadna sloboda nebude bez toho, aby sme si boli všetci rovní. Prečo práve homosexuálov znevýhodňujeme? Prečo nie kresťanov? Na toto som vždy dostala odpoveď "Lebo viera je skromná vec, človek nemôže za to, v čom verí, je to prirodzené a často krát ho k tomu vedú rodičia." Homosexualita je súkromná vec, človek za to nemôže, koho ľúbi, komu dá lásku, je to prirodzené, ide to samo...a k tomu ho ani rodičia nemusia viesť. Podľa mňa je v tomto kresťanstvo horšie. Mali by sme znevýhodňovať kresťanov...
Milí Česi, závidím vám, že ste najateistickejšia krajina Európy, až 50%...závisť.

Určite som počas článku zabudla na kopec vecí, ktoré ma hnevajú, rozčulujú, ktoré nechápem a nedajú mi spať.
Spomínam si, keď som prišla na prvú hodinu špeciálnej pedagogiky v tomto kalendárnom roku, meškala som. Učiteľka si ma zastavila pred tabulou a spýtala sa ma, čo by som želala našej triede do Nového roku. Odpovedala som prosto a bez premýšľania. Priala som nám, aby sme mali lepšie vzťahy, aby sme boli šťastní, veselí a hlavne aby sme sa tolerovali. Lebo to je to, čo v našom svete najviac chýba, nie len v našej triede. Tolerancia.

S láskou Vaša Laleh. :-)
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 stuprum stuprum | Web | 15. ledna 2015 v 19:41 | Reagovat

Tolerance. Slovo, které vymírá. :D

2 Melly Melly | Web | 15. ledna 2015 v 20:40 | Reagovat

Jenom k té dědičnosti -  http://www.ibtimes.com/does-gay-gene-exist-new-study-says-xq28-may-influence-male-sexual-orientation-1555564 (zrovna tenhle semestr se nám o tom zmiňovali na přednášce)

A k církvi - "Při cestě z Brazílie, kde se účastnil Světových dnů mládeže, na palubě letadla novinářům na otázky, co si myslí o homosexuálech, prohlásil: Kdo jsem, abych je soudil? Mnozí odborníci jeho vyjádření označují za přelomové, pokud totiž homosexuálové žijí podle Božího slova, nemohou být zatraceni."

Kdybys poslouchala některé významné teology - u nás jsem o tom slyšela hovořit Marka Váchu -, tak tento názor na homosexuály sdílí mnoho věřících, akorát je to názor, který není tak slyšet (stejně jako slyšíme více radikální - teroristické - muslimy, než ty, kteří žijí v míru).

Snaží se však chránit tradiční koncept rodiny, což ty vnímáš jako něco příliš.. zkostnatělého. Nedokážu říct, zda to tak skutečně je, a hlavně nedokážu říct, zda-li se dítěti, které vyrůstá v dětském domově bude dařit lépe, než dítěti vychovávané homosexuál, ale vzhledem k tomu, že si společnost jako taková nevytvořila jednotný názor na to, zda by měli moci homosexuálové vychovávat děti, je trošku nefér z toho obviňovat jen katolickou církev:) ...

A ještě myslím, že s násilím v rodinách to není horší než dřív.. Jen je o tom více slyšet - tak doufejme, že se s tím také více bojuje:)

3 Melly Melly | Web | 15. ledna 2015 v 20:44 | Reagovat

[2]: Ehm, slovo "poslouchala" v druhém odstavci není použito úplně správně, jen mi nějak nešlo na jazyk jiné vhodnější... může tam být četla, zajímala se, tak snad mě pochopíš správně:)

4 Laleh Maro Laleh Maro | E-mail | Web | 15. ledna 2015 v 20:49 | Reagovat

[2]: Všetko v poriadku. Trošku ma mrzí, že si to pochopila tak, že obviňujem len cirkev, to určite nie. Celkovo obviňujem spoločnosť, ako správny hejter. :D
A možno som to mohla lepšie vysvetliť. Čo sa Slovenska týka, momentálne je tu riešené referendum ohľadom homosexuality, okrem iného, preto som v podstate tak nadávala na prísny koncept tradičnej rodiny.
Ja sa ti vlastne nečudujem, že si to takto pochopila, však som bola na to dostatočne ofenzívna. :D

5 lotte-hazlert lotte-hazlert | Web | 15. ledna 2015 v 21:33 | Reagovat

Čo sa týka homosexuálnych partnerstiev, nikdy som nemala práve jasno, na ktorej strane barikády stojím.... Na jednej strane je všetko čo tu píšeš pravda, ale zas si neviem predstaviť, že by moje dieťa bolo homosexuál.... Predsudky, ktoré nemám odvahu bližšie špecifikovať prídavným menom. Uf, som rada, že nikto nežiada moju účasť na referende, pretože som v tejto sfére riadna schíza... V každom prípade, článok je super, s jasným a racionálnym názorom.... :-)

6 paralelnisvet paralelnisvet | Web | 16. ledna 2015 v 20:02 | Reagovat

řešit homosexualitu v referendu je směšné. Na Slovensko dobr. Nás to teda může taky potkat, tipla bych to na Okamůůru a jeho xenofóbní kroky. On je vlastně takový self-hater.

7 saorisse saorisse | Web | 17. ledna 2015 v 15:03 | Reagovat

clanek je vystizeny a naprosto s nim souhlasim. Nedavno jsem se na tema homosexualita a adopce s tim spojena pohadala s otcem. Mela jsem stejne argumenty jako ty a on zase jako ti,kteri jsou proti. Je to smutny,protoze prichazi o rodice tolik deti,kterym by mohla byt dana veskera pece a laska. A naopak by byli stastni i rodice. Myslim,ze to chce cas..lidi na to jeste nejsou pripraveni

8 LinDa☮ LinDa☮ | Web | 17. ledna 2015 v 21:51 | Reagovat

Súhlasim s tebou v určitej časti článku. V tom, že hmosexuáli sú tiež ľudia a nemali by byť odsudzovaní. Nič proti nim nemám.

Dostala ma veta "Mali by sme znevýhodňovať kresťanov" Viem, že to bolo myslené len ako akýsi príklad, teda že to bolo myslené na to, ako sa slovenskí kresťania správajú k homosexuálom, ale normálne som vyvalila oči, keď som ju prečítala. :D :D :D
Myslím, že mladí kresťania nemajú nič proti homosexuálom. To zväčša len tí starší, konzervatívnejši, a tí, ktorí zažili komunizmus sú proti nim. A zaostalí Slováci, ktorí si myslia, že len Kresťanstvo je dobré a že podľa neho sa treba riadiť. Ja som kresťan, ale zas Bibliu si vysvetľujem podľa seba, neriadim sa podľa toho, čo je tam doslova napísané. Celá Biblia je totiž napísaná "v obrazoch" a bola napísaná strašne dávno, kedy bola úplne iná spoločnosť, úplne iné zmýšĺanie a ľudia. Teraz by si to mali ľudia vysvetľovať už inak..

Ale v celku s tebou súhlasím ;) Rovnoprávnosť nadovšetko.

9 Vivi Vivi | Web | 18. ledna 2015 v 11:11 | Reagovat

Ten kto má pozná tak dobre vie, že som odporca homosexuálov. Ale nieje to tak ako to vyzerá. Môj názor nato všetko je taký, že ak sa proste človek narodí taký a uvedomí si že sa mu páči to isté pohlavie tak nech sa páýči, proste taký je:)
Mna akurát neskutočne rozčuluje ten dnešný hnusný svet bez akýchkolvek moráliek. Pretože dnes poniektorí ludia su ako odtrhnutí z reťaze, pretože dnes mi príde že ak si homosexuál tak si niečo viac vážne. A rozčulujú ma hlavne ludia, ktorí to robia len preto aby všetko vyskúšali, proste zo zábavy. Je mi z toho zle aako sa to všetko zvrtlo.
Ale samozrejme je to len môj názor, ospravedlnujem sa ak som tým niekoho pohoršila. Nemôžem si pomôcť :O

10 steel32 steel32 | Web | 18. ledna 2015 v 17:30 | Reagovat

souhlasím, všichni teďka prohlašují jak by chtěli svobodu, toleranci, proč se všichni tak řeší, ať se každý stará o sebe, ale většinou všichni stejně jenom řešej všechno okolo..
tolerance dneska doopravdy chybí.
nejvíc mě tohle ale dokáže vytočit :/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama